Forum klanu Elity Pniew Cs'a
Newbie
W tym watku postaram sie jasno wytłumaczyć na czym polega "puszczanie" muzyki w Counter Strike 1.6
Na początek musimy skonwertować naszą muzykę/muzyki, które chcemy puszczać na serwerach. Osobom, które wiedzą o co chodzi, gdy mówię "konwersja muzyki", wystarczy informacja, że nasze pliki dźwiękowe musimy doprowadzić do formatu *.wav i jakości 16 Bit (CD), 8000Hz, Mono.
Wybieramy naszą muzykę. Może to być dowolny plik dźwiękowy w formacie:
*.wav, *.mp3, *.mp2, *.mp1, *.mpa, *.mpga, *.mpg, lub *.mpx.
Gdy masz już odpowiedni dźwięk, musisz go skonwertować. Do tego celu posłuży nam program dBPowerAmp.
Po pobraniu aplikacji, zainstaluj ją. Teraz kliknij na swoją muzykę prawym przyciskiem myszy, a pojawi się menu kontekstowe, z którego wybierz pozycję "Convert to..."
Otworzy się okienko dBPowerAmp'a, które musisz ustawić w ten sposób, tak jak na screenie .
Potem wybierasz folder docelowy (miejsce, gdzie zapiszą się skonwertowane pliki dźwiękowe) i klikasz na "Convert". W miejscu, które wskazałeś, powinien pojawić się skonwertowany plik o rozszerzeniu *.wav i żądanej jakości. Całą operację powtarzamy z każdym plikiem dźwiękowym, który chcemy puszczać na serwerze.
Pliki dźwiękowe są już skonwertowane i gotowe do puszczania. Czas wpisać odpowiednie komendy do naszego CFG.
Aby puszczać muzykę w CS, trzeba dodać odpowiednie komendy do naszego CFG. Jeśli nie wiesz czym jest Config (CFG), kliknij TU i się dowiedz Tak więc do naszego CFG dopisujemy te linijki:
alias muza "muzaon"
alias muzaon "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord; alias muza muzaoff"
alias muzaoff "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord; alias muza muzaon"
bind "f11" "muza"
Mamy gotowe muzyczki... komendy w CFG... teraz czas odpowiedzieć na pytanie: na czym polega to całe puszczanie muzyki?
Counter-Strike ma zaimplementowany voicecomm do komunikowania się między graczami. Standardowo, uruchamiając voicecomm w CS, rozpoczynamy nagrywanie dźwięku za pomocą naszego mikrofonu. Dźwięk ten od razu ulega konwersji, a następnie jest wysyłany do serwera. Puszczanie muzyki zmienia postać rzeczy. Gdy puszczamy muzykę, dźwięk wysyłany do serwera nie jest pobierany z mikrofonu, a z pliku. Muzyka ta (plik dźwiękowy) musi być w odpowiednim formacie (stąd konieczność konwersji muzyczek) oraz musi być umieszczony w folderze cstrike (jeśli nie wiesz gdzie on się znajduje - kliknij tutaj) pod nazwą voice_input.wav
Reasumując - aby móc puszczać daną muzykę w CS, musimy skopiować ją do folderu cstrike (klik - co to jest?) i zmienić jej nazwę (nazwę pliku) na voice_input.wav Po tych czynnościach możemy uruchomić CSa i za pomocą przycisku F11 puszczać muzykę (zakładam, że w załadowanym configu znajdują się komendy z poprzedniej części tutoriala).
Ot, cała metoda puszczania muzyczek w Counter Strike'u. Ale jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli chcemy zmienić puszczaną muzykę, musimy wyjść z CSa, zmienić plik voice_input.wav na inny i znowu wejść do CSa... Z pomocą przychodzi nam HLSS (Half-Life Sound Selector), który ułatwi nam podmienianie puszczanej muzyki. Nie jest to program niezbędny do puszczania muzyki, lecz z pewnością przyda się prawdziwym maniakom.
Potrafisz już puszczać muzykę w CS za pomocą voicecomm'a. Teraz nauczysz się łatwo i szybko podmieniać plik voice_input bez konieczności minimalizowania CSa.
Umożliwia to program Half-Life Sound Selector.
Jezeli wszystko dobrze zrobilismy, cieszymy sie dobrą muzyką podczas grania w naszą grę xD
Offline